Zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej (odłogowanie)

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy w Gołczy 
Referat Finansów 

I piętro, pokój nr 13, Łucja Kluzek, tel. 12 388-60-03, wew. 118

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2015r.poz. 1515 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t. j. Dz.U. z 2013r poz. 1381 ze zm)
  • Uchwała Nr XXIV/186/04 Rady Gminy w Gołczy z dnia 26 listopada 2004 r. w sprawie trybu i warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej.

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek, który powinien zawierać:
    • imię i nazwisko użytkownika,
    • okres, na jaki zamierza się zaprzestać produkcji rolnej,
    • numer działki, klasa gruntu i powierzchnia.
  • Oświadczenie właściciela (użytkownika) o zaprzestaniu produkcji rolnej

Opłaty:

Na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2014r poz. 1628 ze zm.) opłaty nie pobiera się.

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni od momentu złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Wójta Gminy w Gołczy w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.

Uwagi:

  • Zwalnia się od podatku rolnego użytki rolne, na których zaprzestano produkcji rolnej, z tym, że zwolnienie może dotyczyć nie więcej niż 20% powierzchni użytków rolnych gospodarstwa rolnego, lecz nie więcej niż 10 ha na okres nie dłuższy niż 3 lata w stosunku do tych samych gruntów.
  • Zwolnienie od podatku rolnego przyznaje się na wniosek złożony przez użytkownika do dnia 30 kwietnia każdego roku.
  • Warunkiem zwolnienia od podatku rolnego jest faktyczne zaprzestanie produkcji i utrzymanie gruntu w czarnym ugorze (nie prowadzenie uprawy, wypasów, koszenia).
  • Z chwilą wznowienia produkcji rolnej użytkownik zobowiązany jest do powiadomienia o tym fakcie Wójta Gminy.

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych >>> pobierz